Cheesteeleeshte

nedjelja, 27.01.2008.

Horvatinčić - ali iz mog kuta

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

E sad jednim dosadno-ozbiljnim postom opet riskiram da se smanji i onaj mali krug ljudi kojima bih mogao figurirati kao istomišljenik, no tako je to u životu...pjesnik je jednom rekao "ima neki đavo u mojoj psihi", a još jedan davniji "nije pjesma koju viču mnozi", pa me taj stih svrbi još od osnovne (srednje?) kad sam to prvi put čuo. Zato oprostite, ali ovo ispod su stvarno iskrena pitanja u vezi buke i trakavice koja se vuče oko tzv. "Cvjetnog prilaza". I zaista nemam namjeru sukobljavati se, dapače...saslušat ću s iščekivanjem da mi netko pametniji od mene objasni da je to sve drek i da je bolje da to dvorište stoji tak kakvo jest sada.

Da se razmemo - ako se dokaže da je tom bekriji Tomi H. nelegalno pogodovano u gradskoj upravi, ja sam iz tog razloga protiv, naravno. Otfakat ga, nije on tu bitan. Ali, i dalje sam za preuređenje, koje je zakonito. No, ovdje se potežu drugi argumenti koje jednostavno ne kužim do kraja. Zato bih o njima. Uopće mi nije u interesu, političkom ili novčanom ili bilo kakvom, čovjeku iz naslova ili Bandiću ili XY-u "držati svijeću", zabole me đon ako izvisi ili im se dokaže krivnja. Ali, jednostavno me svrbi kao građanina, koji još i skoro pa živi i radi u istom kvartu, kada se priča o "devastaciji".

Dakle - opet su jučer bubnjali i "glasno ali mirno" protestirali protiv poslovno-stambeno-pješačkog prolaza na tzv. Cvjetnom trgu (Trgu P. Preradovića) u Zagrebu. I Vili Matula, meni osobno genijalac i rijetka osoba na pozornici zbog koje vrijedi ići u kazalište, zdušno je udarao u talambase s mnozima od tih par tisuća protestanata. Zgodno je to, Zli bubnjari, svjež zrak, osjećaj da su svi "na istom zadatku"....

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Dakle. Koliko sam već puta čuo: "Projekt ima neprihvatljive i štetne elemente, devastira se jezgra..."
OK primljeno na znanje, zvuči dobro, javna inicijativa, "pravo na grad" i sve prateće parole - no to je naravno - preopćenito. Ali kad nakon toga od onih koji podržavaju prosvjed obično za pojašnjenje dobijem "lopovi" (što NIJE tema ovog posta), ili tek na izbor dobijem pogled na sredovječne gospođe sa zviždaljkama i žlicama kojima lupaju po lončićima; ili pak dječicu kojoj su uvalili bubanj da se vesele i glume da su i oni protiv - nemam jednostavno dovoljno razloga da im se svima pridružim. Koliko god bio (pre)osjetljiv na sve što se zbiva s ovim gradom. Sorry, teta...
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Što konkretno u vezi sadržaja njurgaju inicijatori?

Kažu, onih 10-ak metara ili koliko metara čvaknuto od pješačke zone u Varšavskoj bi se uzelo za kolni ulaz u podzemnu garažu. Čekaj, onih 10-ak metara gdje sada ionako stalno bude parkirano nekoliko automobila, privezano par skutera i gdje je jedna klupa? Da budemo točniji, tih 210 č. metara - za koje bi dobili novih 2340 četornih metara nove pješačke zone i prolaza u istom kvartu - uz dodane ugostiteljsko-trgovačke sadržaje?
WTF?

Kažu, rušile bi se zgrade. No, kino Zagreb i njegova unutarnja ne baš reprezentativna zgrada ne radi, a cijeli taj štakornjak i unutrašnje dvorište koliko znam, zjape polunapušteni, dijelom i krivicom mnogih od protestanata koji su davno prestali ići u to kino. Ja sam išao do zadnjeg dana.
Misle li na pročelje kina tj. relativno novu bezličnu zgradu u vlasništvu pravoslavne crkve, koja, obzirom da bi trebala biti najzainteresiranija, mudro šuti i nema očito nekih većih problema kada im Horvatinčić potfutra džepove s novčanicama?
Kažu i Vidrićeva kuća, iako sam zloglasni Horvatinčić tvrdi da je dogovoreno, ako struka bude inzistirala na tome da se ta kuća u lošem stanju (u koju se Vidrić doselio kad je postao punoljetan, doduše) sačuva - onda bi se zadržala fasada.
Misle li i na onaj birc u drvenoj truloj baraci u dvorištu, zloglasnu "Jazovku", gdje si mogao kupiti jeftinu marihuanu i shit, ako si uspio preskočiti pijanca na ulazu?

U čemu ti protestanti unutra u tom dvorištu uživaju do dana današnjeg, istinski prelazi moju spoznaju.

Ako će se graditi podzemna garaža i tamo s ulice maknuti 400 automobila, kako mogu biti protiv? Jeste li prošli voznim dijelom užeg centra ZG-a lately? Za-kr-če-no. Parkiranje gotovo nemoguće tijekom većine dana. Bilo gdje gdje se može u podzemnu garažu strpati stotine autiju - ja sam za. Napravite ih pedeset.

Ako će u dvorištu gdje sad caruju šupe i prazne građevine, a štakorčići imaju karneval, biti kulturnih, trgovačkih ili ugostiteljskih sadržaja, ako će bit novih stanova i uredskih prostora, ako će pride biti i sklonište za oko 900 ljudi na trećoj podzemnoj etaži - ha, teško mi je smisliti argument protiv.

Možete li se sada prošetati tamo, uživati u urbanoj kvaliteti tog prostora? Kako se sada kulturno ili društveno gušta tamo? "Jazovka" još radi?

I najvažnije - postoji li validni i kvalitetni protu-prijedlog + lova, nečija, bilo čija za izvest ga? Imaju li ga protestanti?
Nije valjda da im je jedina ideja - da bude kako jest sada??

Ukratko, ne kužim, ljudi. Baš bi me razvedrilo kad bi mi netko objasnio.


Update (ha, ne znam ruši li nadopunjavanje posta nepisanu blogovsku etičnost autentičnosti ili kaj, no mislim da moram, uz toliko komentara i svakakvog prozivanja, pa čak i da sam plaćenik rofl Da bar! ):
Svim ad hominem-ima unatoč, ipak - hvala na stavovima, ljudi. Ja kod većine mojih osobnih impresija ostajem, mislim da sam tek u komentarima, nažalost više negdje oko 40-og - i iskristalizirao neke od svojih stavova. Možda i presažeto iznijetih u originalnom postu, pa komentari ispadaju i (relevantniji?) dio posta. Ja jednostavno mislim svojom glavom i žao mi je što ne živimo u idealnoj Arcadiji, gdje ćemo tek nešto maglovito zatražiti, a netko drugi s lovom skočiti na naš mig i podastrijeti rezultate koji nam se sviđaju. Gotovo da sam pa frapiran količinom doslovno patetike kojom ljudi pristupaju ovoj temi.
Eh, i glede garaža:
Ako mislite da su javne garaže fuj, a vozite se autom u centar grada, onda ste naravno - licemjeri. U Martićevoj ulici u centru grada, svakodnevno riskiram da mene i Princa kojeg vozim na biciklu, zbog auta redovito parkiranih na cesti koje zaobilazim istim, neki drugi auto koji je u pokretu a s kojim se gužvam u jednoj traci - doslovce ubije.
Auti u centru NE, to je moj stav, ne tvrdim da su u idealnom svijetu garaže uopće i nužne, ali dok se ne desi click u glavama Poglavarstvenika i ljudi (godine, desetljeća?), makar ih maknite s pločnika. Smanjite im broj natrpanih po ulicama. Omogućite stanarima u centru da se parkiraju u tim podzemljima, ako ništa drugo. Pa i ostalima, što da ne - ali za vrlo skupe pare. I to je recept sa "Zapada" (kojeg su ovdje neki pljuckali), koji se već tamo provodi.

Ako pak žalite za ruševnim kinom Zagreb i što u vašim glavama ono (izgleda, manje filmovi koje ste gledali)predstavlja - a niste išli u njega kad je istom bilo najteže (i kad je čak uvodilo neka nemušta kopiranja multipleksa, sjedalice, grickalice, surround i sl...), onda ste također licemjeri.
No, vječnog neplodnog statusa quo radi, baš bih volio vidjeti jednom, barem jednom, bez srcu nam prirasle hrvatske mržnje i gorčine, kako god je moguće i uz sve naše nedostatke, taj makar milimetarski iskorak a da ne nastane, baš kao i uvijek u ovim iskopanim rovovima ovdje, Armaggedon. Makar i žrtvujući neke imaginarne svetinjice u našim glavama, miris skajastih iznucanih stolica kina, tatu koji je radio u "Tipografiji", tu pravedničku von oben odbojnost prema shoppingu...

- 13:12 - Komentari (70) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.